Dag 01 & Dag 02

29 januari 2014 - Greater Tubatse, Zuid-Afrika

Dag 01
De vlucht is goed verlopen, het was wel een behoorlijke ruk.
We hadden wel regelmatig goed zicht.
Boven de Franse Alpen hadden wij prachtig zicht op besneeuwde bergen en het meer van Geneve, erg mooi.
Wij hadden mooi zicht op de Saharah, het leek wel of we over een andere planeet vlogen, wat fascinerend vonden wij dit.
Helaas kwamen wij in een passaatwind terecht met windstoten van 140 km per uur, dit veroorzaakte behoorlijke turbulentie en
moesten hierdoor ook een paar uur met riemen vast blijven zitten.
Na iets minder dan 11 uur vliegen kwam Johanneburg in zicht, wauw wat een stad, het leek wel kerst met al die lichtjes.

Nadat wij de koffers hadden hebben wij onze chauffeur voor de komende dagen ontmoet Ishmael, leuke man.
Na een kort ontmoetingspraatje heeft hij ons naar het busje gebracht.
Toen Ruben voorin wilde stappen, Riep Ishmael: "No, I drive"
Tja, ze rijden hier links, dus wij moesten even wennen dat het stuur ook aan de andere kant zit.
Rijden is ook even wennen, rechts inhalen enzo.
Na ongeveer 45 minuten rijden kwamen wij aan in Pretoria bij Cornerstone Guest lodge,
hier werden wij ontvangen door de gastvrouw.
Nadat wij hebben ingecheckt, heeft de gastvrouw biertjes voor de heren gepakt en samen met ons wat gedronken.
Ruben vroeg of hij nog mocht zwemmen, waarop zij reageerde "Er is nu toch niemand, dus je mag ook kaal zwemmen".of te wel naakt zwemmen.
Wat een lieve vrouw.
Cornerstone Guest Lodge is zeer zeker een aanrader.

Dag 02
Na het ontbijt hebben we nog even lekker geluierd,
om 11 uur (10:00 uur ned.tijd) werden wij opgehaald door onze chauffeur Ishmael om op weg te gaan naar Hannah Game Lodge in Orighstad.
Sien Riep "Ik heb nog geen koe gezien".
Nou bedankt Sien, we hebben nog nooit zoveel verschillende koeien gezien.

Onderweg kwamen we er achter dat de chauffeur het programma niet had,
dus nam Ramona de map om te kijken hoe we moesten rijden.
We hadden besloten om bij Belfast van de snelweg af te gaan en via Dullstroom naar Orighstad te rijden.
Dullstroom ligt 2100 m boven de zeespiegel en de omgeving is te vergeleken met de Schotse Hooglanden en daar was niets aan gelogen.

Bij Dullstroom zijn wij uitgebreid gaan lunchen bij "The Duck & Trout" met zijn vijfen,
erg lekker en we waren 709 rand kwijt, dat is ongeveer 50 euro.
Tijdens de lunch sloeg het weer om en begon het te gieten en onweren,
maar inmiddels schijnt de zon weer.

Vanuit Dullstroom ging onze reis verder, langzamerhand veranderde de omgeving naar de bush.
En ja hoor eindelijk zagen wij ook andere dieren, springbokken, antilopen, struisvogels en everzwijntjes.

Nu even een drankje op het terras en van het uitzicht genieten, in de verte zien we dieren lopen en de ondergaande zon.
Zo nog lekker een hapje eten en dan lekker naar bed, om morgen vroeg op te staan en op weg te gaan naar Motswari Private Game reserve.

1. Yvonne:
    29 januari 2014
    Nou Ruben...., heb je nog '' kaal'' gezwommen samen met Sien??
  2. Marion Bruls:
    Oh, spannend allemaal!
    Waar blijven de foto's?
  3. Yvonne:
    29 januari 2014
    Ook foto's plaatsen he, ook al is het een koe, ik wil alles zien.
  4. Jetty:
    29 januari 2014
    wat leuk om te horen,hoop dat het weer een beetje mee gaat zitten als jullie de beestjes gaan zien.gr jx
  5. Robert & Letty:
    29 januari 2014
    Wat een leuk reisverslag we zijn nu al verslaafd morgen weer kijken, het is net of ik Kuifje in Afrika aan het lezen ben .
    Gr Robert en Letty
  6. Ans Haije:
    29 januari 2014
    Ik heb het helemaal mee beleefd, via een site op Google, kon jullie vliegtuig zien vliegen en later landen. Leuk!! Ik hoop ook dat jullie er fofo's bij gaan plaatsen, helemaal fantastisch!
    Liefs, Ans.
  7. Yvonne K:
    30 januari 2014
    Vanuit koude Hoorn: klinkt heerlijk allemaal,krijg echte vakantie zin hierdoor, maar helaas, zal door drukte verkiezingscampagne Gem.raad en belastingaangiftes niet lukken voor de zomer.Graag wel véél zonnige foto's & dieren :-)om mee te genieten!